Indlæg

Creative Business Cup Innovation Challenge

Invio er Innovation Partner i Creative Business Cup, og vi vil gerne fremhæve disse to innovation challenges, hvor iværksættere, der er eksperter i oplevelse og kreative erhverv, kan indgå i innovation challenges og vinde pengepræmier.

03. jul 2015

Cultiva Play and Learn Innovation Challenge

Cultiva er en fond, hvis drøm er at sikre arbejdspladser og øge levevilkårene i Kristiansand, Norge. Dette gør Cultiva ved at give støtte til projekter indenfor kunst, kultur og uddannelsesinstitutioner eller organisationer, der bidrager til innovation, udvikling og kompetenceudvikling i Kristiansands kreative miljø.

Cultiva Play and Learn Innovation Challenge er for alle iværksættere og kreative teams, som deler Cultivas drøm og som har ideer til, hvordan Kristiansand:

  • Kan integrere leg og kreativitet i byens struktur og landsskab.
  • Kan levere indhold, nye ideer eller rammer for fremtidens ”House of Children”.
  • Kan bruge kultur og leg til at fremme kreativitet, kognitive og socio-emotionelle færdigheder hos børn.

For at vinde Cultiva Play and Learn Innovation Challenge skal din/jeres konceptidé demonstrere nye og innovative tilgange til at engagere børn i kunst, leg, kultur og nye positive sociale relationer. Konceptet skal fremme kreativitet og menneskelig kapital hos børn i alle aldre og integrere landsskabet og byen på nye innovative måder.

Vinderen af Cultiva Play and Learn Innovation Challenge vinder 10.000 Euro og får muligheden for at blive en del af Cultivas team i Norge i 2016. Få mere information om deadlines og hvordan du deltager i Cultiva Play and Learn Innovation Challenge på: http://www.creativebusinesscup.com/cultiva

The Arla Food Innovation Challenge

Arla er en global mejerivirksomhed ejet af de europæiske mælkeproducenter. Arlas vision er at skabe fremtiden for mejeri og bringe sundhed og inspiration til verden. The Arla Food Innovation Challenge handler ikke om produkter, men snarere om det menneskelige sind. Arlas tilgang er menneskebaseret og de leder efter den næste gode innovative idé, som kan gøre verden til et ”bedre sted at spise”.

The Arla Food Innovation Challenge er for iværksættere og kreative teams, som har idéer til et innovativt koncept, der er baseret på lokale traditioner eller kulturelle teknikker, såsom nye familiemåltider eller nye former for take away, streetfood eller sunde snacks.

For at vinde The Arla Food Innovation Challenge skal dit/jeres kreative koncept indeholde nogle at følgende kriterier:

  • Innoverer teknologi, produkt eller service.
  • Skabe ændring i værdikæderne i fødevareindustrien og/ eller skabe nye behov, nye markeder eller nye forretningsmodeller.
  • Engagere forbrugere gennem nye kanaler (sociale relationer, kunde tilgange, markeder eller andet).
  • Vise unikke værdier.

Vinderen af The Arla Food Innovation Challenge vinder 10.000 Euro. Få mere information om deadlines og hvordan du deltager i The Arla Food Innovation Challenge på: http://www.creativebusinesscup.com/arlafood