Event

Invitation til BizMedia Design 2018

06.06.2018 Eventet er afholdt

BizMedia Design er en årlig konference, der samler erhvervsfolk, studerende og forskere til at netværke og diskutere de seneste forretningsperspektiver inden for IT- og medieverdenen med fokus på service- og oplevelsesdesign.

Onsdag den 6. Juni fra kl 9-15 afholdes årets BizMedia Design konference. Fokusområdet for dette års konference er disruption. Ligesom innovation, design thinking, blockchain og industri 4.0 er begreber, som man hører brugt i mange forskellige sammenhænge, så er disruption også populært at flette ind i diverse kontekster. Men hvad er det egentlig og hvad betyder disruption? Hvorfor snakker vi lige pludselig om disruption, og hvad betyder det egentlig for din virksomhed? Med årets tema søger vi at afmystificere begrebet og se på potentialet i disruption. Vi tilbyder derfor en række oplæg, debatter og workshops, der giver en håndgribelig forståelse af disruption.

Vi har programsat en række stærke oplægsholdere og afslutter dagen med paneldebat hvor både forskere og erhvervsliv deltager. Læs mere om oplægsholderne nederst.

Herudover giver dagen rig lejlighed til at stifte bekendtskabe med projekter udarbejdet af studerende fra Cand.IT uddannelserne Interaktive Digitale Medier og Oplevelsesdesign.

Konferencen arrangeres i et partnerskab imellem IT-Vest, KDM Studienævnet (Aalborg Universitet), BrainsBusiness, InDiMedia og Invio.

Praktisk

Konferencen er gratis og med forplejning. Der opkræves dog et no-show gebyr på 500 kr. ved udeblivelse eller afmelding efter den 5. juni kl. 15. Seneste frist for tilmelding er den 4. juni kl. 12:00. Tilmelding her:

 https://podio.com/webforms/20906082/1440070

Afmelding skal ske til: info@invio-net.dk.

Det nuværende program kan downloades her på siden. 

Oplægsholdere

BizMedia’18 inkluderer en række spændende oplægsholdere, hvor tre vil fokusere på disruption fra forskellige vinkler. Derudover vil der være tematiske indlæg med fokus på platformsbaseret - og mediebaseret disruption.

Claus Rosenstand

Claus er lektor, ph.d. og aktuel med bogen ’Digital Disruption – faretruende og fascinerende forandringer”, der både fås som print, E-bog og ePub . Han er desuden leder af det tværfaglige, forskningsbaserede konsortium for Digital Disruption, der er forankret på Aalborg Universitet. Claus har i parallel til sin forskning i digitale medier også været med til opstarten af en række firmaer og kender derfor også til de praktiske udfordringer. Claus vil via sit oplæg afdække disruption begrebet og gennem eksempler illustrere at disruption ikke kun er forbeholdt Google, Facebook og AirBnB.

Thomas Terney

I 2016 investerede teknologigiganterne og startups mere end 240 milliarder kroner i kunstig intelligens. Det er nogenlunde fem gange det samme, som hele budgettet for Danmarks plan med supersygehuse. Og det ser ikke ud til at investeringslysten er aftagende. Kunstig intelligens er imidlertid ikke bare fremtidsmusik, men i høj grad en teknologi, som anvendes mange steder allerede i dag. Og er blevet det i årevis. Men hvad er kunstig intelligens egentlig? Og hvorfor er det så svært at definere?

Åsmund Hogstad - GoMore

Da Åsmund startede i GoMore i 2015, bestod virksomheden af 20 ansatte og en kundegruppe af early-movers, der var engageret i deleøkonomien. I dag udgør GoMore's medlemmer en betydelig størrelse i landet; en typisk weekend rejser 15.000 danskere ved hjælp af GoMore's delebiler. Målet er at gøre samkørsel mainstream, så flere kan rejse i færre biler. For at opnå dette vil GoMore engagere sig i meningsfulde partnerskaber og deltage aktivt i den offentlige diskurs. I 2018 består GoMore af 85 ansatte i Danmark, Norge, Sverige, Frankrig og Spanien og har over 2 millioner deleglade medlemmer.


Lars Jespersen - NORDJYSKE Medier

Lars har været chefredaktør ved NORDJYSKE Medier siden 2002. Han har arbejdet med indholds- og produktudvikling af digitale medier, trykte aviser, radio, tv og ugeaviser gennem de seneste to årtier, hvor mediebranchen er gået gennem disruption i teknologi, forretningsmodeller, i brugen af medier og globalisering. Lars fortæller om, hvordan NORDJYSKE er blevet ramt og hvad medievirksomheden har gjort og er i gang med for også fremover at kunne være vigtig for nordjydernes mediebrug – og en god forretning.

Peter Ditlev Nødbak - Telenor Denmark

Telebranchen gennemgår en større forandring, der primært handler om at finde sin plads i den digitale værdikæde. Der er behov for en digital transformation – eller er det snarere en digital revolution?!. Hvordan kommer fremtidens teleselskab til at se ud og hvordan spiller nye teknologiske muligheder som robotter, kunstig intelligens og avanceret dataanalyse ind?


 

Peter Kvistgaard - Turismeforsker, Aalborg Universitet

En ny undersøgelse af nordjyske turismevirksomheders digitale modenhed viser blandt andet, at nordjyske turismevirksomheder ikke endnu har taget digitaliseringen fuldt ind. I forhold til den moderne forbruger, der er rejsevant, kritisk, illoyal, digitalt moden og hurtig til at indoptere nye digitale teknologier og platforme, så virker de nordjyske turismevirksomheder som noget tøvende over for de mange muligheder, som de digitale teknologier og platforme kan tilbyde. Undersøgelsen viser også, at der i virksomhederne er stor fokus på såkaldte "Do Digital"-værktøjer som FaceBook, Twitter og andre lignende værktøjer, mens "Be Digital", som mere handler om forretningsudvikling baseret på datatracking og dataanalyse gennem fx Google Analytics, lader noget tilbage at ønske.

Oplægget handler om grundlaget for at kunne disrupte i nordjyske turismevirksomheder i relation til at styrke den digitale modenhed. Hvad står i vejen?



 

Partnere

It-vest

BrainsBusiness

InDiMedia

Aalborg Universitet, KDM Studienævnet

Combine

Invio