Innovationstema
Events
Events

Innovation i events og eventen som innovationsplatform

Konkurrencen på event-markedet er skærpet, antallet af events er stigende, og vil en event vinde kampen om kunderne kræver det fornyelse, tiltrækningskraft og differentiering. Der ligger dermed en stor oplevelsesøkonomiske gevinst i innovation af de elementer, der differentierer den enkelte event samt et innovationspotentiale i strategisk og målrettet udvikling af events og festivalers koncept- og produktionsformer.

Events er intense oplevelsesrum. Derfor giver events andre virksomheder mulighed for at præsentere deres virksomhed hvor opmærksomheden er høj. Eventmagere har udviklet specialiserede kompetencer inden for en række områder, fordi de har tilpasset sig de specielle rammer, som festivaler og events ofte arbejder under. Det betyder, at deres innovationsmiljøer rummer særlige potentialer og styrker, som er meget anderledes end fx teknologisk funderede innovationsmiljøer. Invio udvikler evetns som innovationsplatform for virksomheder.

Din virksomhed kan være med

Både events, virksomheder som søger nye måder at proilere sig og innovere og offentlige aktører der skaber rammerne for events kan være med.

Som virksomhed får du:

Til events

  • Fra sponsorperspektiv til innovationsperspektiv. Involver virksomhederne.
  • Få dokumenteret din effekt, måling og værdiskabelse
  • Få faglig sparring og test din idé og forretningsudvikling


Til virksomheder der arbejder med events i forretningen

  • Inspiration og proces til at bruge eventen som innovationsplatform
  • Videnpartnerskaber om branding på events
  • Integrer oplevelseseksperter i din innovation


Til byer og regioner

  • Dokumentation af værdien af oplevelser og værdi i events
  • Fokus på samspil mellem branding, værdier og eventbaserede oplevelser
  • Deltagelse i processer der udvikler unikke events